Hoe kunnen we helpen?
< Alle onderwerpen
Afdrukken

SLA kiezen bij een managed VPS

SLA kiezen bij managed VPS, VedaWeb webhosting
SLA kiezen bij managed VPS, VedaWeb webhosting

Gaat u een managed VPS huren wordt u ook gevraagd om een SLA te kiezen. SLA staat voor Service Level Agreement. Een SLA is een afspraak tussen VedaWeb en de klant, waarbij gedefinieerd wordt welke service de klant van VedaWeb mag verwachten.

U kunt uit twee vormen van een SLA kiezen:

  1. SLA 8×5. Dit betekent dat u 5 werkdagen per week tijdens reguliere kantooruren kunt terugvallen op serviceverlening van VedaWeb.
  2. SLA 24×7. Dit betekent dat u 24 uur per dag, 7 dagen per week kunt rekenen op serviceverlening van VedaWeb.

In het artikel waarom een managed VPS server huren leggen wij uit in welke gevallen u een overstap naar een VPS server zou kunnen overwegen. Heeft u al besloten om naar VPS hosting over te stappen, dan komt de keuze voor de SLA aansluitend aan bod. In dit artikel leggen wij uit waar u op moet letten bij een SLA kiezen en wat de verschillen zijn tussen de twee SLA’s.

Waarop letten bij een SLA kiezen? 

  • Bereikbaarheid: dit kan tijdens werkdagen en kantooruren zijn of 24 uur per dag, elke dag van de week.
  • Respons- en oplostijd: als er een probleem is, hoe snel mag u dan een reactie en oplossing verwachten?
  • Voorwaarden en uitzonderingen: hier wordt beschreven waar beide partijen zich aan dienen te houden om het SLA te laten gelden. Daarnaast wordt er beschreven wanneer het SLA niet van toepassing zou zijn.
  • Boeteclausule: hier wordt beschreven welke boetes er gelden, zodra wij niet aan onze verplichtingen zouden voldoen.

Monitoring van onze core-infra

Uw VPS wordt gehost op onze geavanceerde core-infrastructuur. Wij houden deze standaard 24 uur per dag goed in de gaten en grijpen bij calamiteiten direct in. Onderhoud voeren we zo veel mogelijk ‘s nachts uit, zodat onze klanten hiervan zo min mogelijk merken. Onze core-infrastructuur is zo uitgevoerd, zodat downtime wordt beperkt en wij een uptime van 99,9% kunnen garanderen!

Monitoring van de VPS

Afhankelijk van de gekozen SLA, monitoren wij de VPS server ofwel tijdens kantoortijden en -dagen (8×5) ofwel 24 uur per dag, elke dag van de week (24×7).
Als er problemen met een specifieke VPS zijn, grijpen wij binnen dit afgesproken tijdframe in. Mochten er problemen zijn die niet door onze monitoring worden opgemerkt, of problemen waar u zelf tegen aan loopt, dan kunt u ons tijdens kantoortijden bereiken. Heeft u een 24×7 SLA dan belt u het speciale storingsnummer dat u van ons ontvangt. Wij zijn dan 24/7 telefonisch te bereiken voor problemen die écht niet kunnen wachten.

Welke SLA kiezen?

Bij VedaWeb kan dus gekozen worden uit twee SLA-vormen, namelijk 8×5 of 24×7.
De 8×5 SLA is standaard bij een managed VPS inbegrepen.

Voor de 24×7 SLA zijn er extra kosten. Mocht u meerdere VPS’en afnemen dan doen wij een aanbod op maat. Heeft u hierin interesse? Neem dan even contact met ons op.

Wanneer een SLA 27×7 kiezen?

Als u bedrijfskritische toepassingen of websites draait op de VPS, dan is het aan te raden om het 24×7 SLA af te nemen. Zijn er storingen aan de VPS server – in bijvoorbeeld de avond of in het weekend – dan kunnen wij dit bij een SLA 8×5 pas de eerstvolgende werkdag oplossen.

Als alleen tijdens kantooruren gebruik wordt gemaakt van de VPS – of wanneer budget een grote rol speelt – dan bent u met de 8×5 SLA ook al verzekerd van een goede service tijdens kantooruren.

Bedenk daarom goed welke SLA het beste aansluit bij de wensen en noodzaak van uw bedrijf, zodat u niet onnodig schade lijdt in het geval van een storing.

Alle details van onze SLA zijn vastgelegd in het SLA document, die u via deze link kunt downloaden: SLA managed cloud VPS.

Heeft u nog vragen over een SLA kiezen? Wij helpen u uiteraard graag bij het maken van de juiste keuze voor uw bedrijf! Stuur dan een mail naar support@vedaweb.nl of
bel 088 2555 355.

Direct inloggen in het klantenportaal.

Inhoudsopgave